Jenny Grönlund är en entreprenör som ständigt har nya idéer på gång. På ett kreativt och modigt sätt har hon utvecklat Tredenborgs camping i Sölvesborg till ett välbesökt turistmål. Restaurangen och andra aktiviteter har gjort att även lokala ortsbor gärna hänger på campingen sommartid. Jenny Grönlund tog över campingen 2016 och har sedan dess varit medlem i Visita och Svenskt Näringsliv.
Vad tycker du fördelarna är med ditt medlemskap i Svenskt Näringsliv?
– Fördelarna är många. Framför allt känns det mycket tryggt och är tacksam att ha Svenskt Näringsliv som driver ett aktivt påverkansarbete både lokalt och nationellt inom diverse utmaningar som vi företagare möter i vår vardag. De kollektivavtalade försäkringarna är också en stor fördel.
Vilka är de största utmaningarna med att vara företagare idag?
– Inom besöksnäringen upplever jag att regelkrånglet är onödigt energidränerande och en stor tidstjuv – tid som man hellre vill lägga på att utveckla företaget.
Varför ska man besöka just Tredenborgs camping?
– Tredenborgs camping ligger sagolikt vackert mellan den blekingska bokskogen och havet och enbart tre km från Sölvesborgs stad. Här finns massvis att hitta på för både vuxna och barn, både på campingen som i närområdet; långgrund sandstrand, två restauranger, hundvänligt, glampingtält, underhållning och Glassabon med över 30 kulglassmaker!